Organizujmo se tamo gdje živimo, radimo i studiramo

protesti slovenijaAko želimo da pobuna i njeni zahtjevi iznjedre realnu društvenu snagu, moramo se samoorganizovati. Kada govorimo o organizaciji pobune, nužno mislimo na oblike koji se bitno razlikuju od društveno-političkih načina organizovanja na koje smo navikli. Moramo se organizovati odozdo, bez hijerarhije i vođa, svugdje, tamo gdje smo eksploatisani i ugnjeteni: u svojim naseljima, na svojim radnim mjestima, u svojim obrazovnim institucijama.

Poljoprivrednici treba da se povežu u zadruge; zadruge treba da se povežu sa urbanim sredinama. Samoorganizacija bi trebalo da bude spontana i kreativna, ona bi trebalo da razvije slobodne odnose i uspostavi strukture koje će omogućiti punu emancipaciju pojedinaca. Trebalo bi da se slijede principi direktne demokratije, uzajamne solidarnosti, antiautoritarnosti i antifašizma.

Za polazni metod takvog organizovanja predlažemo instituciju direktno demokratskih zborova koji su bili praksa pobunjenčkih pokreta širom svijeta u posljednjih nekoliko godina. Možemo se lokalno organizovati u male grupe i zajedno oblikovati budućnost tako što ćemo prepoznati svoje potrebe a takođe i potrebe naših gradova i sela. Tako ćemo izgraditi bratstvo i jedinstvo u kome svega ima dovoljno za sve, ali ničega za one koji bi željeli da vladaju nad nama.

Za sledeći korak predlažemo međusobnu koordinaciju ovih grupa i uspostavljanje novih oblika organizovanja ove raštrkane pobune u povoju. Predlažemo da se na osnovu naših zajedničkih principa ujedinimo u front grupa, organizacija i pojedinaca. Ovaj front bi trebalo da bude ideološki otvoren, inkluzivan i zasnovan na zajedničkim zahtjevima. Trebalo bi da je horizontalno organizovan, bez centralnih organa i funkcionera i zasnovan na autonomiji pojedinaca i procesu direktno demokratskog odlučivanja.

Pozivamo sve grupe, organizacije i pojedince koji se slažu sa ovim idejama da se organizuju u lokalnim zajednicama u otvorene zborove, koji se kasnije mogu međusobno povezati. Izborimo se za svoje živote zajedno!

Sa ulica i trgova,
Federacija za anarhističko organizovanje (FAO ) Slovenije

inicijativa.org

Advertisements

Comments

  1. Vukmane,
    mislim da tebi nije dobro – u glavi. Iskreno ti savjetujem da potražiš pomoć doktora.

  2. okreni konacno plocu says:

    evo opet pocinje: eine kirche, eine stadt, ain wolk…ovo je posao za egzorcistu…

  3. L I B E R T I J A N I Z A M!

    Moze ujediniti :
    Dukljane,Srbe., Bosnjake, Hrvate,Albance i SVE DRUGE CRNOGORCE na zajednockom INTERESU kako to vise ne shvacate vi koji imate znanje i zelite PROSPERITETNU Crnu Goru koja ce se VEZATI sa interesima i ZAPADOM i ISTOKOM to je jedina IDEOLOGIJA koja obecava i GARANTUJE DRUGARSTVO izmeddju ZIPA <VUKMANA <OLJE <SEKULE, MILOVANA i itd…. a posle i sa ostalim republikama bivse SFRJ kada tamo pobijedi u Hrvatsku Natasa Srdoc u Srbiju Ceda jovanovic u Bosnu ne znam ko je ali ima u Sloveniju takodjeKosovo Makedoniju LJUDI LIBERTARIJANOZAM JE BUDUCNOST budimo u TRENDU!

    Ajmo narode NIKSICKI svi ui LIBERTARIJANCE , OJHA !

  4. okreni konacno plocu kaže:
    4. Januar 2013. – 12:13 u 12:13 pm
    evo opet pocinje: eine kirche, eine stadt, ain wolk…ovo je posao za egzorcistu

    Srecom, na Crnogorce se nista ne lijepi od ovije svjeckije ideeeja…:))
    fasisti: eine kirche, eine stadt, ain wolk
    Crnogorci: nekolike crkve, drzave, narodi i narodnosti
    fasisti: arbeit macht frei
    Crnogorci: Rad ponizava …
    fasisti : firer
    Crnogorci: darezljivi Gospodar (i pozicija i opozicija)…itd. i itsl.

  5. Postovani OKP, ja se vise ni u ogledalu ne prepoznajem, a kamoli u egzorcizmu…
    volim ovdje boraviti…svracaju umne glave, kao vi na prim. Svasta cujem, naucim ponesto…ponekad se zabavim… i, volim CG, gospodine OKP! Srecom, nisam previse pametna…to me spasava:))

  6. Kinezi i Rusi, postrosili PREKO MILIJARDU EURA, za MINK KRZNO koje kupuju u Dansku. Farme , prerada i berza zaposljavaju 6000 , sto znaci da 6000 zaposljenih samo u jednoj grani , zarade 1/3 CGog BNP, nas za nista BOG NIJE STVORIO, bez za KLADIONICE I DA NAVIJAMO ZA OVE STO IMAJU U NOGE I RUKE, i MRZIMO ONE KOJI IMAJU U GLAVU.

    DANSKI KORIJENI TRAVE, ostase bez GLAVE,
    nekad je bilo na desetine hiljada dionicara, poljoprivrednika sa svojim lokalnim BRUGSENOM, ili prodavnicom koja je bila u vlasnistvu LOKALNIH DIONICARA, i eventualni PROFIT od trgovine, je dijeljen PROIZVODJACIMA, srazmjerno ucescu u snadbijevanju LOKALNE BUTIKE, sve je to unistila JEVROPSKA UNIJA,
    sad imaju MONOPOL tri-cetiri firme,
    koje sve otkupe i snadbijevaju i DOMACE I GLOBALNO TRZISTE.

    Broj poljoprivrednih PROIZVODJACA je desetkovan, broj OTKUPLJIVACA MONOPOLIZOVAN, PROIZVODJACI PREZADUZENI KOD KREDITORA BANAKA I FONDOVA, i uvijek na IVICI BANKROTA,
    KAMATE RASTU, CIJENE POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA RASTU ZA POTROSACE ALI NE ZA PROIZVODJACE, BANKARIMA KURAC SKACE,
    A NAROD SE BIJE SAKAMA U GLAVU I PLACE,
    Dr-ovi, Mr-ovi i Sr-ovi EKONOMSKIH NAUKA,
    ILI SE PRAVE MUTAVI, ILI POJMA O POJMU NEMAJU KO NAMA JEBA 4MAJKE MAJCINE, NE SAMO NAMA LOKALNO, NEGO GLOBALNO,
    TI LOKATARI SA TITULAMA NE MOGU LOKALIZOVAT ULJEZA, PAS IM SE MESA LAZOVOGA NAPOTEZA, SVAKA BUDALA SA DVA GRAMA ZDRAVOGA MOZGA, VIDI VELIKOG BRATA, KAKO NAM OTVARA ILI ZALUPI VRATA.
    Dok OBAMA stedi one sto zarade preko 400 000 dolara godisnje, ili 2% JAMERIKANACA, Milo&Co, ofrsti ove sa 3% sto mrce i zarade 5000, dok VUKMAN CEJOVIC RAZGLABA O IZMIMA I PRAVOSLAVLJU NARODNOM VESELJU, JEDNOM NAS JE USRECIO SA POPOVIMA I LOPOVIMA, KAD NE OSLOBODIO OD SAMOUPRAVLJACA I 1000 MARAKA PROSJECNE PLATE, SAD CE VUKMAN iJopeT, da NAS OSLOBADJA.

  7. U Njemacku je ZLOCIN NEGIRAT ZLOCIN,
    i aktivno sirit MRZNJU PREMA DRUGIM NARODIMA I LEGALNIM UDRUZENJIMA.
    Uvijek sam bio PROTIVNIK CENZURE I ZABRANA,
    ali ovakvo SIRENJE MRZNJE I SIRENJE PROFASISTICKE PROPAGANDE,
    narusava UGLED I NAS KOMENTATORA,
    i javnogservisa.me, a ODGOVORNE UREDNIKE OVOG PORTALA, izlaze RIZIKU DA IM SE SUDI ZA GOVOR MRZNJE.

    • Kleopatra Zivaljevic says:

      Potpuno se slazem sa stavovima gospodina Jankovica, ako iko zna normalno da razmislja to zna on i upozoravam urednijka ovog portala da je nedopustivo sirenje fasisticke ideologije, cak i ako se to radi u rukavicama.
      Hvala

    • lukavi covjek ? says:

      Aj nemoj zahebavati pa on je providan cim mece i natura himnu koja je pripadala jednom vremenu koje za nama , “ONAMO NAMO” pa ko bi povjerovao u njegov PATRIOTIZAM ispoljavan na takav nacin kada bi MASE POSLE za njim doneo bi dobro CRNOJ GORI taman kao Milosevic Srbiji ali me interesuje u KAKVOJ je “ZIP” simbiozi sa njime u smnislu dobacivanja loptice sto je takodje providno jer ZIP nije dava podrsku RANKU I MILU NIKADA? Da nijesu dio neke kamuflirane igre ?????????

    • lukavi covjek ? says:

      Moja percepcija mi kaze da ZIP i VUKMAN koordinirano DJELUJU , mozda se varam ali tako mi izgleda ,mozda oni misle da njihova STRATEGIJA bi donela PROMJENE, MOZDA KO ZNA ? Svako iz svog UGLA !

      Portal je ODLICAN -EXTRA <svaki dan BOLJI CITANIJI nesto se desava !

    • lukavi covjek ? says:

      Dje si CEJOVICU izidi iz RUPE cekamo te ?

      Tvoj,
      Kornelije Kodreanu:

      “Није довољно поразити комунистички покрет. Ми се такође морамо борити заправа радника. Они
      имају право на хлеб и право на част. Морамо се борити и против олигархијских партија и створити itd…..

      Za sada , je DOVOLJNO poraziti, поразити комунистички покрет..
      Pa cemo posle VIDJET !

    • Postovani Dr.Popovicu,

      Tuzna je sudbina CGe i njenih gradjana, sa ovakvim IDEOLOZIMA I VJERSKIM MRACNJACIMA, koji zagadjuju okolis gore od KAPa, ZELJEZARE I TERMOCENTRALE, ova OTROV CEJOVICKA ne razara samo TIJELO I ZDRAVE CELIJE,
      nego unistava DUSU i sve LJUDSKO I HUMANO, sto je CIVILIZACIJA POSTIGLA od Francuske REVOLUCIJE do dana danasnjega.

      Ovo LUDILO nije ZEMALJSKO, ova MRZNJA je VAMPIRSKA ILI KOSMICKA, kako sve to stane u jednu personu mene nikad nece biti jasno.
      Dugo boravim u ovom CAJBER PROSTRANSTVU, ali nikad ne naleceh na ovako tezak slucaj, steta je za ovaj PORTAL, jer nas ne stede dezurni kriticari, a sad imaju municije da pucaju na nas , sa debelim ARGUMENTIMA.

      Vama hvala na podrsci, za koga je mnogo je, trudim se da dio racijonalnog promisljanja iz Skandinavije posijem po Balkanui, ali su uslovi za RACIJONALNO razmisljanje KATASTROFALNI, IRACIONALNOST JE ZAKON.

  8. Cejovic je poznati provokator i agent drzavne bezbijednosti preko 25 godina.
    Onda na mitingu u Titogradu je po instrukcijama tadasnjeg sefa drzavne bezbijednosti Kekovica izveo onu cuvenu bravuru, da bi posle toga po naredjenju sluzbe otisao u Englesku, gdje je radio i za jugoslovensku i za britansku tajnu sluzbu.
    Kasnije je dvije godine bio na specijalizaciji u USA i zavrsio je cuvenu obavestajnu akademiju u Atlanti.
    Nakon zavrsetka te skole po naredjenju CIA, koja ga je u medjuvremenu vrbovala inflitirao se medju njemacke desnicare u partiji NPD.

    Tamo je postao jedan od njenih politickih vodja i angazovan je na sirenju denicarske ideologioje u istockoj Evropi.
    Trenutno po naredjenju CIA zadatak Cejovica je stvaranje lanca desnicarskih organizacija na Balkanu.

    Cejovic je u Njemackoj zavrsio i tehnicki fakultet i svoju djelatnost obavestajca pokusava da prikrije baveci se nacucnim radom. Takodje je aktivan karatista i za vrijeme boravka u USA bio je prvak Kalifornije u karateu.
    Ako malo bolje pretrazite youtube videcete neke od njegovih meceva sa prvenstva Kalifornije 1995 godine.

    Takodje je Cejovic bio ozenjen sa jednom britanskom obavestajkom u Londonu a kasnije je bio ozenjen sa cerkom sefa obavestajne sluzbe Nikaragve Zoricom Gonzales, cija je mama bila Slovenka, ali je taj brak brzo pukao.
    Danas zivi sa direktoricom jednog prodajnog lanca u Kelnu i ta zena je starija od Cejovica 15 godina, tako da se moze reci da je Cejovic ne samo fasista nego i zigolo.

    • Војин Никoлајевич says:

      Удбо, како ви стојите са женама?

      Ха, ха, ха…

    • lukavi covjek ? says:

      haha ,ovija mangupa ma slabi ste mi vi obavejstajci,tajni agenti itd… provalili smo ve cujes UDBA KAZE:

      ………..Trenutno po naredjenju CIA zadatak Cejovica je stvaranje lanca desnicarskih organizacija na Balkanu………………..
      haha, A KO TO PLACA ?

      OTKRIVEN si CEJOVICU !

  9. Ovo se neko sa vama zajebava.

    • lukavi covjek ? says:

      haha, SOU!
      Ovo je KOMENTAR DECENIJE skinuto sa Analitike postovane KOMENTATORKE Marine koja kaze:

      Marina petrovic – Simo cirkovic,

      ……..”……..E pa kad pogledam sebe u ogledalo i svoje tamne oci i tamnu kosu i crte lica koje dijelim po ocevoj strani ne mogu sebe naci kao slavenku nego vise kao neku italijanku ili francuskinju ili CRNOGORKU!!!! Covjek ne moze lagati samoga sebe!!! Inace u Londonu uvijek misle englezi da sam francuskinja! ja im uvijek ponosno objasnim da sam MONTENEGRIN !!!! Nacija NAJLJEPSA na balkanu!!! Beograd smo srbiji uljepsali sa nasim genima !…………….”………..

      BEOGRADJANKE ,BEOGRADJANKE lepsa je ova nasa MARINA!

  10. Jelko Kacin bivsi Vukman Cejovic says:

    Sta je ovo, Jelko Kacin pise u moje ime i vrijedja pucanstvo, dr Popovic ima poverljive informacije o meni, ona rospija Klepoartra me ogovara a i udba se aktivirala i klevecu moju bivsu zenu Zoricu Gonzales.

    A ja banovana kao narodni neprijatelj i kolaborater.

  11. Libertarijanac, sta mislis o Lekicu? Kakv je on za drugarstvo?

    • LIBERTARIJANAC says:

      Dobar , ali da mu se uradi REGLAZA zanosi u LIJEVO a znate nikako to po mojoj volji nije !

      • E pa nije ni meni po volji da me pozivas da se pridruzim libertarijancima, jer smrde na najprljaviji kapitalizam…brrr, jezim se od takvih

      • LIBERTARIJANAC says:

        Postovana Olja ,

        nijesi dobro shvatila moj komentar ja te nijesam pozivao ja samo ovdje PROPAGIRAM LIBERTARIJANIZAM evo citiram sto pise u komentaru:
        ………to je jedina IDEOLOGIJA koja obecava i GARANTUJE DRUGARSTVO izmeddju ZIPA <VUKMANA <OLJE <SEKULE, MILOVANA i itd….
        Znaci ja drzim da ste razliciti i da je najbolja opcija takvo drustvo sa LIBERTARIJANSKIM idejama u koje ima mjesta za sve a ne ovaj "FASIZAM" sto nudi Cejovic!

        U svakom slucaju ,ja odobravam tvoju i Vukmanovu pripadnost odredjenoj ideologiji postujem odobravam vasu SLOBODU u kojoj se nalazite !

        Libertarijanac-neoliberal
        ps.

        Odobravati postovana Olja ne znaci da se ja SLAZEM sa VAMA ili sa vasom IDEOLOGIJOM!
        Ja odobravam i DUKLJANSKU ctkvu i DUKLJANE ali se ne SLAZEM sa njima !

      • Ja sam protiv crkve, protiv kapitalizma, protiv ideologije, protiv fasizma, protiv dogme, protiv Ranje, protiv nacionalizma…ja sam za zivot dostojan covjeka, a sve ovo gore navedeno, covjeka ogranicava da bude srecan, zadovoljan i prije svega slobodan.

    • okreni konacno plocu says:

      libertijanac kakva je sudbina njeguske prsute ako vi jednog dana dodjete na vlast?…ili kuckog sira?…mlijeka iz vasojevica?…kakva je buducnost naseg sela kad se nadje nezasticeno na vjetrometini trzista?……da li znas da je ideja libertijanizma nastala u drzavama koje su u tom trenutku posjedovale ogromnu tehnolosku prednost u odnosu na konkurenciju?…koje su nase tehnoloske prednosti?…koju vrstu turizma cemo imati jednog dana ako sve prepustimo trzistu: masovni ili elitni?…hoce li novac iskljucivo odredjivati ko moze da se kupa na nasim plazama?…oce li nam gangam style biti jedini obrazac muzickog ukusa?…zasto bi libertijanizam garantovao drugarstvo izmedju mene i tebe ako medju nama postoje nepremostive kulturne razlike?…zasto je umjetnik po definiciji ljevicar a ne desnicar?….hocemo li ikada vise u bioskopima gledati bergmana, felinija, fasbindera, tarkovskog ili kao danas samo ekonomski isplative filmove?…da li si ti libertijanac iz nuzde jer pokusavas pobjeci svom nacionalizmu?…da li mislis da crna gora ima trziste koje moze da bude samoregulatorno a da samo sebe ne pojede?…

      • OKP ne lupetaj, bez svakoga :) Ako ja dođem na vlast, subina proizvođača njeguške pršute Martinović, Martex itd je Spuž. Pitaj lidera tebi omiljene PCG Darka Pajovića kao i sve koji ne odobravaju da se pod plaštom ekološke države pršute dime na stare automobilske gume i suše po ubrzanom postupku, zašto se složu sa mnom.
        Libertarijanizam je nastao u SAD. Libertarijanizma ne nameće muzičke ukuse. Umjetnik je po definiciji ljevičar samo u ljevičarskim definicijama (Miloš Crnjanski, Ivo Andrić, Miroslav Krleža… treba li dalje oca mu jebem?)
        OKP, libertarijanizam i neoliberalizam nisu isto.

      • okreni konacno plocu says:

        neone, nekako sam predvidjao da ces ti replicirati , da ce to biti potez kraljicom a ne pionom…ti staticki briljiras ali dinamika ti je slaba, prakticno na nuli…ovo sa prsutama si zamijenio tezu, ali ti to vidim prije kao previd…mislio sam na prsute koje smo nekada kupovali na pijaci i drzali na balkonima a narezivali po potrebi , koje sa ukusom nemaju mnogo zajednickog sa ovim martex i martinovic, koje su moras da priznas posljedica trzisne utakmice, dakle konkurencije , platezne moci, potraznje a i apetita koji viri iz dzepa vlasnika tih firmi, odjucerasnjih kapitalista…eto odakle prsute i automobilske gume…negdje mi je u memoriji bilo upisano da su libertijanci nastali u sad i britaniji ali eto kiksao sam…sa muzickim ukusima si opet jednim shortcut-om zamijenio tezu: libertijanci namecu trziste, trziste namece muzicki ukus, a tamo gdje je trziste kao kod nas skoro nepostojece prezivi samo najaci: neukus…to je kod nas efekat samoregulacije…umjetnik je po definiciji ili statisticki ako hoces ljevicar u kontekstu onog sto su danas apsolutna ljevica i desnica…tvoj triling je bio desnica u odnosu na referencu koja je dosla crvenom revolucijom i nosila petokraku ali bi se danas ti isti vrlo lako pozicionirali makar kao lijevi centar…po tvome bi i koca popovic i milovan djilas mogli biti desnicari…napravi lijevi i desni spisak umjetnika iz sad pa uporedi…spisak je dug…poenta mojih pitanja na koje nemas odgovor je sto bi experiment libertijanizma na pokusnom kunicu-crnoj gori postigao…operacija uspjela pacijent preminuo?…da ti otkrijem…moju politicku pozicioniranost sam otkrio sasvim slucajno prije nekih 15 tak godina kada sam trazeci klub u jednom gradu na zapadu ,u kojem je trebao da se odrzi jazz koncert , pitao slucajnog prolaznika, stariju zenu , gdje se taj klub nalazi i dobio odgovor : da, znam gdje je taj kllub, tamo se okupljaju mladi komunisti i anarhisti…nemam omiljene politicare u crnoj gori…samo pokusavam da prepoznam one koji otvaraju tracak svjetlosti…ako ti se ne svidja stvarnost neoliberalizma veska vukotica koja je razlika sa tvojim neoliberalizmom primijenjeno na naseg pacijenta ?…imam veliko strpljenje za tvoju argumentaciju…
        p.s…sto ovo rece ovaj tvoj pion o dukljanima i dukljanskoj crkvi?!

      • OKP, ja sam na mišiće položio biomehaniku pa primjedbu o statici i dinamici nisam najbolje shvatio :)
        Prihvatam kritiku zbog neadekvatnog primjera sa Martex i Martinović pršutama, ali primjećujem da za njih, kao ni za situaciju na tržištu koju nameću neoliberali, a iz kojeg proizilaze i muzzički ukusi, nisu krivi libertarijanci. Libertarijanci nisu popoularni.
        Veso Vukotić je libertarijanac samo kada priča o mikro državi. Valjda se pomirio sa stavom svog poslovnog partnera iz UDG-a da nije vrijeme za te zajebancije dok četnici vrebaju na Crnu Goru sa obronaka Bjelasice i Sinjajevine. Pretpostavljam da Veso zna za porijeklo četnika, ali ga to ne intrigira dok s Milom održava “akademske veze”. Veso je pragmata. Stvarnost profesora Vukotića mi se ne sviđa zato što u njoj nema narodnih poslanika (ni u poziciji ni u opoziciji) koji su spremni da se odreknu poslaničke penzije, prestanu da naplaćaju putne troškove ili od svoje poslaničke plate sve što je preko nacionalnog prosjeka uplaćuju u dom za nezbrinutu djecu u Bijeloj…

        Žika nije moj pion. Mislim da ga je rola koju je odabrao za prezentaciju svojih stavova učinila naivnijim nego što jeste. Bez obzira na to da li griješim, on je benevolentan i krajnje pozitivan lik na ovoj sceni.

      • okreni konacno plocu says:

        eto saznasmo da ce nezbrinuta djeca u bijeloj imati koristi od libertijanaca sto ce i rambo umjeti da cijeni ali ne saznasno za prsutu, sir, mlijeko,selo ,plaze,kulturu…ulcinjske njive sa lubenicama i pipunima ljetos ostadose netaknute zbog trzisne cijene od 10 centi po kilogramu…nije se isplatilo po toj cijeni brati i tjerati na pijacu…to je ta trzisna dinamika…nisu cetnici uplasili vesa i sefa mu vec rezultati neoliberalizma na terenu…neobrane lubenice i pipuni…a posavjetuj ziku koji nije tvoj pion da su kvalifikacije kojima se posluzio uzete iz vokabulara nekih nacionalistickih stranaka i da nisu primjerene libertijancima…ili su libertijanci konglomerat kao ovaj df ?!…

      • Što predlažeš OKP, da nabijemo carine za konkurenciju? Tako da spašavamo ulcinjske lubeničare i cetinsjke pršutare u državi koju motorom obilaziš za tri sata?? Ne zajebaj. Kad bi se sproveo Vesov projekat mikrodržave, DPS bi istog momenta izgubio vlast jer bi 50.000 zaposlenih u državnoj upravi moralo da se povinuje zakonima tržišta i za egzistenciju se izbore znanjem i radom a ne poltronskim višebojom koji održava Lomija na tronu. Da stvar bude potresna po ovdašnje ljevičare-umjetnike, slobodu u CG donosi upravo neoliberalizam: Zato što će DPS kadrovi u kompanijama koje kupuju stranci da postanu višak, zato što strane kompanije neće da zapošljavaju one sa podobnom partijskom članskom kartom nego one koji znaju i nisu naučeni da službenim automobilima vode familiju na plažu. Potrebno je upravo samo malo vremena da tržište odradi svoje. Zajedno sa ulcinjskim lubeničarima i cetinjskim pruštarima u stečajno stanje će da završi i gomila režimskih birokrata koji su ojadili građane zloupotrebom službenih benefita. Slobodno tržište ovdje donosi promjene a ne opozicija.
        I u pravu si: Mila i Vesa su uplašili rezultati neoliberalizma, upravo ovog o kojem govorim.

      • okreni konacno plocu says:

        moze i carina ako je neophodno odbraniti vrijednosti zbog kojih smo tu…crnogorska nacionalna kuhinja i prirodne ljepote crne gore su ono zbog cega sam izraziti crnogorski nacionalista…da se razumijemo nisam od onih koji izjednacavaju naciju sa etnosom …naciju smatram kulturom pri cemu su tu jezik i obicaji sasvim slucajno…moja partija ima u programu-statutu samo dva clana…prvi je da se svim sredstvima u okviru zakona borimo za poboljsanje kvaliteta piva, vina,rakije, prsute ,sira, mlijeka, kacamaka,cicvare, popare, za ocuvanje crnogorskih prirodnih ljepota, dakle cistih plaza, mora, jezera, rijeka , za postizanje kulturne ponude na najvisem nivou itd…drugi clan kaze da se zakoni u drzavi maksimalno prilagode ispunjenju ciljeva iz clana broj jedan…i trzisna i drzavom kontrolisana ekonomija su ravnopravne u ispunjenju zadatih ciljeva …ti si neon vec otpustio 50 000 zaposlenih i uhapsio dvojicu prozvodjaca prsute koji se dave u pokusaju da prezive u trzisnim uslovima…nije ni cudo sto neoliberalizam zovu novim fasizmom…mnogo ste negativni…neoliberalizam je agresivno krenuo u unistenje-betoniranjem najljepseg dijela crne gore , nase morske obale , unistenjem naseg sela koje treba da ostane zastitni znak crne gore,unistenjem nase prsute,lubenica i pipuna…da ne preskocim, ljevicari -umjetnici su vec slobodni svojim izborom da rade ono sto najvise vole bez obzira na to koliko su placeni samo dok traje…to je ono sto usa cini magicnom drzavom a ne wallstreet……izvanredni umjetnici koji svoju umjetnost nude na ulici -undergroundu …nazalost umjetnici imaju manje novca za socijalnu-zdravstvenu zastitu u odnosu na ove sa wallstreeta pa je buducnost ove planete vrlo ruzicasta…crnogorski libertijanci iz 19tog vijeka koji sve znaju a nista nisu shvatili…tvoja prica o trzistu kao regulatoru vrijednosti mi je bar 25 godina bajata..i sam sam tada to isto zagovarao nezadovoljan svojim profesionalnim statusum determinisanim tadasnjom birokratijom i tehnokratijom…vjerovao sam da ce me trziste i konkurencija dovesti tamo gdje zasluzujem…u medjuvremenu sam revidirao stav sto mozes iz programa moje stranke da zakljucis…jer…snovi o slobodnom trzistu su se pretvorili u kosmar sa stotine hotela-oblakodera na velikoj ulcinjskoj plazi,budvi, jazzu, buljarici…beton, beton samo beton… procitao sam jedan tekst vesa vukotica o prelasku iz industrijskog u kulturni kapitalizam pri cemu je kao primjer naveo da je jedan od velikih ekonomskih giubitaka crne gore raspad grupe no name – brenda koji je, kako je ocijenio, bio u luku evropskog uspona…steta zaista…na adi bojani ima dosta sakala i tu su iz vremena prije podizanja mosta…znaci mogli su ili preplivati ili preci skelom…ali po prici starosjedilaca nije tako…izvor kaze da su u vrijeme gradnje turistickog naselja zatekli mnogo zmija pa se neko sjetio da na adu nasele mungose…mungosi su bili vrijedni pa su posto su brzo potamanili zmije presli na ptice, kokoske,jaja, frizidere uglavnom sve sto se jede…da bi ih uklonili ubaceni su im prirodni predatori sakali…sakali su vrlo brzo pojeli mungose a onda presli na kontejnere smeca jer je druge hrane nestalo…zmije su se opet vratile…eto primjera vesove trzisne ekonomije na mikroprostoru…

      • ne zamjerite što uskačem, drugari, ali mi je bliži brat Živac all-over-the-compass-libertarijanac nego bilo kakav nacionalizam, od ekonomskog pa nagore.
        Jebeš ti ovakav nacionalizam i ovakvu socdemokratiju: Ranja ode u Kinu da za Državu kupi brod i okiti ga državnom zastavom, a pare od dvadeset brodova koje je država već imala leže po džepovima koalicionih drugara.

      • OKP, ovaj primjer sa mungosima i šakalima malo je nategnut u funkciji analize Vesove teorije o tržišnoj ekonomiji.
        Nemam ništa protiv toga da se na Velikoj plaži naređa 50 hotela oblakodera na pjeni od mora, ako će to da donese pare od kojih bi se pokrenula zdrava ekonomija, obnovio vodovod i saobraćajnice u Ulcinju, revitalizovao Kastelo i gradu obezbijedili dugoročni prihodi za funkcionisanje gradskih službi na opštu korist građana. Protiv takvih projekata sam samo ako će neki Arapin da dobije posao na ime mita kojim će neki režimlija da obezbijedi praunuke. Isto važi i za Buljaricu, Čanj… Jedini problem koji ja vidim u opisanom “betoniranju” je što novac od takvih projekata sliva u džepove članova Prve familije, što se umjesto u gradsku infrastrukturu i razvoj zdrave ekonomije finansiraju projekti kojima se omogućava nastavak procesa feudalizacije Crne Gore. Primjer: Vlasnik Sv. Stefana ne plaća primjeren porez državi ali zato finansira Dnevne novine koje služe za obaranje tiraža Vijesti i Dana.
        Pođi u Čanj, ako nisi skoro bio, pa procijeni – šta je bolje da tamo stoji deset socrealističkih hotela u kojima proleteri iz Srbije gostuju po tarifi od 9 eura dnevno, ili deset neoliberalnih monstruma na 40 spratova napunjenih razuzdanom britanskom omladinom? :) Meni su proleteri iz Srbije miliji od razuzdanih Britanaca, ali znaš kako se kaže – glad na vrata, ljubav kroz prozor.
        Da se sačuvaju gradovi, Boka, maslinjaci i kulturni spomenici, a ostalo: BETONIRAJ ako se isplati :)
        Bar ćemo leba moći da zaradimo kao konobari, sobarice, recpecionari, kuvari, pomoćni hotelski radnici, prodavci sladoleda, animatori džeparoši alp već slabo ide sa njeguškim pršutama.
        Usput, slažem se sa Calaovom primjedbom.

      • okreni konacno plocu says:

        primjer sa sakalima kaze da smo uvijek naivno potezali za svjetskim rjesenjima ne razmisljajuci o posljedicama a da su nusefekti uvijek bili opasniji od same bolesti koju smo lijecili…takodje, na malom trzistu nikada nema mjesta za dvojicu ili trojicu uvijek samo jedan prezivi ili dvojica losih…poznato?…prije 20 godina sam dijelio ista razmisljana sa tobom…mogu reci da sam bio najveci libertijanac… velika plaza moze da hrani citavu crnu goru…mozemo postati drugi monako i slicno…budalastine…sa realizacijom takvih ideja je poceo stomak da mi se prevrce…jer svaka takva ideja nakalemljena na nasu (ne)kulturu pretvara nas zivotni prostor u ruglo…nasa (ne)kultura je kljuc nase buducnosti…ti neon dobro razmisljas u domenu morala i etike ali to zakon ne sankcionise i samo smeta slobodnom protoku kapitala…nas ustav je nekada bio: sve je zabranjeno sto nije dozvoljeno a danas je: sve dozvoljeno sto nije izricito zabranjeno…idealno za ljudska prava i slobode ali i za nekulturu…tako smo dobili parole da je svaki novac isti, ne postoji prljavi, ideje kao: mozemo postati praonica novca poput svajcarske , bankarski raj za utaju poreza stranih drzavljana i mafijasa itd, itsl…neoliberalizam na crnogorski nacin…nije mudro zavaravati se da to moze na neki drugi nacin osim na nas…postoji drzava poznata turisticka destinacija sa prelijepim plazama cijeg imena ne mogu da se sjetim koja u zakonu propisuje da hotel ne smije biti visi od palme…ljudi su razmisljali i dosli do zakljucka da sto vise betona stave na svoje plaze to ce biti jeftiniji smjestaj i hrana u restoranima a njihov krajolik ce postati mediokre…pogledaj budvu…to je sudbina i jaza i buljarice i velike plaze…sutomorizacija…a dobili smo najljepsi dio evrope u zadatak da ga sacuvamo…ili mislis da to nije nas zadatak?…prema planeti na kojoj zivimo moramo biti odgovorni ljudi a ne samo prema svojem dupetu…koja je razlika ako se pare slivaju u dzep clanova prve familije a ne nekog svjetskg biznismena?…mislis da taj svjetski nije neka bitanga i mafijas?…ubijedjen si da je zapad pelcovan od korupcije?! …zapad sav pociva na korupciji ali je mnogo sofisticiraniji i teze uocljiv…zato se ne obrcu mnogo za nasom korupcijom…za korupciju je potrebno dvoje..jedan nas i jedan stranac zar ne?…slazem se sa tobom da je pokusaj prodaje velike ulcinjske plaze posao milenijuma za nekog iz… …ne volim ovo prva familija jer smo mi svi jedna familija…zar mislis da pola obale moze biti sacuvano od govana koje prozvodi beton sa druge polovine?!…u drzavi koju prepisas za 3 sata…razuzdani britanci su najbolji turisti ali i medju njima ima mnogo onih koji nisu razuzdani i vole ciste neprebukirane plaze…mnogo je signala iz svijeta: ne betonirajte ovu ljepotu…u pravu su…imamo dosta kamena i drveta…to je najskuplje…a kad se ogladni …domaca njeguska prsuta…

      • okreni konacno plocu says:

        callao, posto se ovdje all a rounder libertian ekonomski savjeti daju lakonski , da dobijes 20 hiljada, kao SLOBODNOM POJEDINCU, da pocnes svoj biznis, sto bi uradio u sto bi ulozio?…koji bi biznis zapoceo?…proizvodnju cega?…a kad bi ti propao biznis a morao da vratis novac uz kamatu ?…ako drzava padne sa tom kupovinom broda to je njihova odgovornost krivokapica i strucnjaka koji je to predlozio…poslije njih si ti na redu sa svojim idejama…sa svojih 20 000…ovo je tema zar ne?…

      • OKP, ne znam da li si posjećivao portal u vrijeme kad se pojavio drug Živac i krenuo u svoju poštenu, mada nepravednu borbu da promoviše ekonomski liberalizam (kasnije ga je zamijenio libertarijanizmom kome su onda ispod pazuha iznikli monarhizam i klerikalizam, u šta mu se ne miješam, svako bira svoj otrov ;))

        E, u to vrijeme sam (pod nikom “piantao”) zagovarao pravednu i poštenu socijalnu državu, poput one u kakvoj živi g. Milovan Vukov Janković. Mislio sam da je to moguće postići postepenim otklanjanjem loših i koruptivnih praksi, negativne selekcije, smanjenjem birokratije i prebacivanjem tih sredstava u razvojne fondove, raskida sa privatizovanjem javnih funkcija itd.
        Ono gdje sam pogriješio bilo je sledeće: ova država nije privatna država prve ili druge porodice ili familije. Ovo je privatna država većine njenih građana, podjednako glasača vlasti i opozicije. Ovo je privatna država svih koji žele sigurnost nepostojećeg administrativnog posla, sigurnost svog privatnog biznisa kroz razvijanje dobrih odnosa sa “glavarima” i svaku drugu sigurnost u zamjenu za slobodu, sreću i sopstveno mišljenje.

        Zato mi je sva priča o ekonomskim modelima potpuno iščašena, jer su svi podjednako neprimjenjivi na ovo akcionarsko društvo u privatno-javnom vlasništvu koje zovemo domovinom. Kada bih na vlasti imao razumnog libertarijanca tipa Neona, vjerovatno bih bio socijalista ili makar sindikalista jer preferiram složene sisteme i društvene odnose.

        Što se tiče tvoje “ako drzava padne sa tom kupovinom broda to je njihova odgovornost krivokapica i strucnjaka koji je to predlozio”, pretpostavljam da se ponovo radi o šali nego si opet zaboravio navodnike?
        Ili mi navedi jedan primjer u CG da je javni funkcioner, direktor ili “običan” član upravnog odbora pozvan na političku (ili daleko bilo objektivnu, krivičnu) odgovornost za sjebavanje državne svojine.

        Neone, polako sa betoniranjem. Možda će i neka sledeća generacija htjeti da upali mješalicu ;)
        Ovo za konobare i sobarice se ne slažem – treba neko da ošiša ovce, pokupi masline, naniže duvan i još mnogo toga. Ljudi su to sasvim dobro radili mnogo godina – ne svi, naravno, velika većina su bili katunski i brdski superheroji koji su laserskim pogledom pržili dušmane i mrdanjem brkova u prah pretvarali nevjernike :)

      • Callao kaze:

        …………….kasnije ga je zamijenio libertarijanizmom kome su onda ispod pazuha iznikli monarhizam i klerikalizam, u šta mu se ne miješam, svako bira svoj otrov ;))…………

        Ne ! nije meni “IZNIKLO” nista samo stavljam AKCENAT u domenu moje LIBERTARIJANSKE SLOBODE na moj IDENTITET .
        Postovani Callao dozvolices moju SLOBODU da imam ista prava kao SULJO MUSTAFIC da pozovem MOJ ROD DA GLASAJU SVOJE -ako primijetim da je on UGROZEN od DUKLJANA itd… prema tome OTROVA samo IDENTITET vjerovatno si tehnicku gresku napravijo nikako da vjerijem neku drugu.
        POZDRAV DRUZE i srecno ovo po NOVOJ!
        Zivio!
        Nema straha od mog “OTROVA” u granicama je moje LIBERTARIJANSKE-SLOBODE koju vi ne podrzavate!

      • Steta za one koji su odustali od SOCIJALNO ODGOVORNE DRZAVE, koji bi brigu za Komanski most, za iznemogle starceve i starice, za bezkucnike, za djecu jaslice, obdanista i zabavista, povjerili samo PRIVATNOM SEKTORU, jer bez konkurencije PRIVATNOG I JAVNOG SEKTORA,
        pod RAVNOPRAVNIM USLOVIMA, i u SKOLSTVU I U ZDRAVSTVU,
        plasim se nece biti napretka u CGi.
        KRALJEVINA DANSKA je skoro sve PRIVATIZOVALA, izuzev skolstva, zdravstva i socijalne skrbi, cak i trziste rada ili JOB CENTRE, koji brinu o zaposljavanju i edukaciji nezaposljenih, je povjerila PRIVATNOM SEKTORU, i ZELJEZNICU je iznijela na TRZISTE, i raspisuje pojedinacne TENDERE, za neke PRAVCE.
        Nasi najdragoceniji RESURS U CGi, su KADROVI, ili mladi narastaj,
        nekad je bio zakon, da treba investirat u TRI OBLASTI, TURIZAM, TURIZAM I TURIZAM, danas je ZAKON, da treba INVESTIRAT U TRI OBLASTI,
        NAUKU, NAUKU I NAUKU,
        jer Jevreji i Palestinci od PUSTINJE PRAVE RAJ NA ZEMLJI, jer forsiraju ZNANJE I MODERNU TEHNOLOGIJU,
        mi NEZNAVENI I TEHNOLOSKI ZAOSTALI,
        OD RAJA NA ZEMLJI CRNE GORE, NAPRAVISMO PUSTINJU.

      • OKP, ček-ček-ček: Nisam predložio betoniranje Kraljičine plaže već Čanja. Dakle, ima mjesta i za razuzdane Engleze i ali za razuzdane članove britanske kraljevske porodice koji žele da osjete čari “netaknute prirode”.
        U pravu si, i na zapadu ima korupcije ali ne više na ovim “principima” kakve gledamo ovdje. Da ne otvaram paljbu po opštim mjestima, zna se na šta mislim.
        Da ne zaboravim – ponovo miješaš neoliberalizam i libertarijanizam. Ima tu bitnih razlika.

        Callao, katunsko-brđanskom ekonomijom se nisam bavio računajući na tradicionalno interesovanje investitora krajevima u kojima se čobanski zanat njeguje evo milenijum i po, zahvaljujući čemu je i nastao kult slobodarskog naroda koji radije šiša i na ražanj nabija tuđe ovce nego što će poljubiti lance neoliberalnog ropstva.

        Usput, da li ste primijetili kako je Oland kao pravi socijalista “pomogao” dvovjekovoj težnji Francuza da vrate sjaj kulturne nadmoćnosti svoje nacije novom poreskom politikom? :) Kao i bistru diplomatsku inicijativu premijera Lomija koji je iskoristio krizu da zabode prst u oko Francuskoj nudeći ambasadorsku titulu onoj pjanduri od Depardjeoviča :)

      • Ko bre p'jandura??? ……. daću mu fore bocu Vranca ……..

  12. Najvisa ZLA OVE PLANETE ZEMLJE, su VJERA, IDEOLOGIJA I NACIJA, ne pripadam ni pokojnome Vuku , koji me iz mOOdi iztresa, uzdam se u´se i u zdravi razum.
    Volim sve NARODE I SVE KLASE I RASE,
    a posebno Jevrejski NAROD, ZRTVU TE TVOJE PROFASISTICKE IDEOLOGIJE,
    volim narod koji od PUSTINJE PRAVI RAJ NA ZEMLJI IZRAEL,
    a PREZIREM one koji su od RAJA NA ZEMLJI CRNE GORE,
    na CELU SA CEJOVICIMA I POPOVIMA I LOPOVIMA NAPRAVILI PUSTINJU MORALNU, ETICKU, LJUDSKU, MATERIJALNU, i sad pokusavaju da je ZATRU I DA JOJ PRED SVIJETOM OBRAZ UZMU, MRACNJACI PRAVOSLAVNI I PROFASISTI.

  13. U diskusijama nije dozvoljeno:

    – vrijeđati, omalovažavati, uznemiravati druge komentatore zbog vjerske, nacionalne, polne ili druge pripadnosti
    – pozivati na linč i nasilje
    – zlonamjerno objavljivati privatne podatke komentatora i trećih lica
    – objavljivanje poruka, sadržaja, linkova s pornografskim, pedofilskim i fašističkim sadržajem
    – vulgarnost
    – mnogostruko slanje istog komentara (spamovanje)
    – korišćenje različitih nikova u kratkom vremenskom razmaku

    U diskusijama ne preporučujemo:

    – podsticanje svađe jer nam je cilj da razgovaramo u duhu tolerancije i ohrabriti što veći broj gledalaca da se aktivno uključe u rad ovog portala
    – vrijeđati uredništvo jer za ovaj javni servis ne plaćate pretplatu

    Preporučuje se:

    – ohrabrivanje slobodne misli na portalu i u ličnom okruženju

  14. Ne znam da li je sve tačno o Čejoviču ovo što piše Udba…, ali evo šta su novine zabilježile povodom mitinga iz oktobra 1988. godine u Titogradu. Tada se dosta pisalo Vukmanu Čejoviću i njegovom drugu Milu Đukiću, zvanom Miško, a o njima je rasporavljao i Opšt. komitet SK Titograda. U gradu su ih zvali lokalnim avetinjama koje su baljezgale na mitingu i u gradu.
    Novine su objavile da je Vukman besposličar kojeg je Interpol protejrao iz Engleske u Jugoslaviju, odnosno Crnu Goru. Da je ubačen mešu miningaše kao provokator, a dospio je u Spuž. Pavle Milić je Dugi izjavio da je Čejović došao iz zgrade Skupštine i slagao da je student Više pomorske škole u Kotoru, stao za mikforon i počeo da govori. Govorio je svašta, ali milicija nije reagovala, kaže Milić. Večernje novoosti su tvrdile da je Čejović pokušao da provocira i studente na njihovom zboru, ali oni su ga otjerali. Za vrijeme minitiga solidarnosti sa kosovskim Srbima i Crnogorcima uskočpio je među građne kod vojnih solitera i viknuo Živio Ranković! Na OKSK Ttiograda početkom okt. pričitana je bilješka SUP-a u kojoj se navodi da je Čejović 10. juna 1988. depotrtovala policija Engleske u SFRJ, da je na mitingu u noći 7-8. oktobra se eksponirao sa neprijateljskih poizicija nazivajući jugoslovensko rukovodstvso fašističkim ikritikujući politiku CG sa velikorspskih pozicija. O Milu Đukiću u policijskoj zabiljđeci pisalo je da je 1983. god. evidentiran u prekršajnoj evidenciji i kažnjen i da je oteo mikkrofon Božini Ivanoviu, predsjedniku Predjseništva Crne Gore, dok je govorio na stepenicama na ulazu u parlament Crne Gore. Eto toliko o toj dvojici tadašnjih drugara,koje srećom nikad nisam imao čast da lično upoznam i nisam siguran da li je ovaj Mile Đukić ovaj današnji Mipko Đukić. Ko živi u Podgorici vjerovatno zna.

    • Opasan neki udbas, evo se Cejovic ucutao napokon….Trebao bi udbas da cesce svrati i deratizuje prostor…nakotili se neki novi nikovi-misevi

    • Misko Djukic je jedna od najsvjetlijih tacaka u mraku koji nas je poklopio tako da ne cudi to sto je u policijskoj evidenciji od 1983 pa evo sve do danas.Policija ni tad kao ni sad nije nista drugo do produzena ruka rezima.Sasvim je ocekivano da se u “sluzbenim zabiljeskama” takve policije nadju upravo najveci protivnici rezima.Upravo zbog toga Misko Djukic ima vrijednost kod slobodnomislecih ljudi a upravo vrijeme od te 1983 pa do 2013 ga je dokazalo kao jednu od najsvjetlijih licnosti vremena koje je iza nas…

      • Na kraju krajeva ako “sluzbene zabiljeske” tadasnjeg i sadasnjeg rezima ,pisanja tadasnje i sadasnje pobjede ili vijesti i dana postanu mjerila onda i javni servis .me odupri se gubi smisao kao opozicionog servisa.

      • okreni konacno plocu says:

        ratko jesi li ti svjedok drustvenih desavanja od 1983 ?…da li si bio na pomenutom mitingu 7-8 oktobra 1988 .? …na portalu primjecujem jedan crno bijeli diskurs kada je u pitanju socijalisticki period koji je prethodilo promjenama sa kraja 80tih i pocetka 90tih…

  15. Olja, vama libertarijanci smrde na najpriljaviji kapitalizam, a meni ova vaša opaska miriše na neznanje i pogrešno vezivanje klasičanog liberalizma sa neliberalizmom.
    Najpoznatiji živi libertarijanac je američki kongresmen Ron Pol, ljekar i humanista, poznat i po tome što se decenijama neuspješno bori za povratak svih američkih vojnika angažovanih van granica SAD, za ukidanje prava na penziju na osnovu staža u kongresu ili senatu, po tome što sva službena putovanja sam plaća i po tome što je izopšten iz CNN, NBC i svih ostalih propagandnih fabrika NSP.

    • Neon, za mene su svi americki kongresmeni smrdljivi kapitalisti.

      • UAAAAAAAAA -NEOKOMUNISTI! says:

        Tvoje (NE)ZNANJE i takvih NEKAPITALISTA nas NAGRDI , vi dajete potporu svim NEOKOMUNISTICKIM potezima kao sada te se sprema povecanje PDV gradjanima i ostale neokomunisticke mjere – koje zdusno solidarno podupirete koje uglavnom PARAZITI -neokomunisticki podupiru ,
        Bolje je otpustiti visak ionako nepotrebnih radnika u ADMINISTRACIJI pretvoriti ih u privatnike nego ih zadrzati tako sto cete uzeti pare ovima sto nesto rade i tako i njih dovesti u nazavidnu situaciju!
        UAAAAAAAAAA PARAZITSKI NEOKOMUNISTI koji od 1945.godine ,jos kada je Vlado Dapcevic primijetio bijeli LEB i NARODNE MAGAZE-otuda jos ta vasa BLAGODET VUCE- zive na GRBACU RADNOG NARODA nase ZEMLJE!

      • UAAAAAAAAA -NEOKOMUNISTI! says:

        NA VLASTIAli, bez obzira na sve te visoke položaje, visoku platu, razne privilegije, u tomperiodu sam bio najnezadovoljniji. Muka mi je bilo od svega onoga što sedešavalo pred mojim očima. Odmah je počela grabež za vlast, položaje,privilegije. Počela je korupcija neviđenih razmjera. A ton svemu tome davao je Tito. Gurao ih je na položaje, uvaljivao u privilegije i tako ih vezivao za sebe.

        (1946)
        U blizini je bio onaj diplomatski magacin i u njemu najkvalitetnije stvari.Uz to,tri puta jeftinije nego drugdje. Četrdesetak ljudi je imalo pravo da se u njemu snabdijeva. Jednog dana tetka mi traži novine da umota hljeb.
        Kaže:”Sramota me da ulicom nosim bijeli hljeb.”Pitam:
        Zašto?
        Kaže: “Zato što ga drugi nemaju.”
        “Pa gdje ga ti kupuješ?
        Veli: “U onom magacinu.
        “Zabranio sam joj, od tada, da ga više u kuću unosi, iako smo mi prije rata jelibijeli hljeb.

        (1946)
        Sjećam se jedne anegdote sa jednim od onih udbovaca. Bio je prije rata seljaku Crnoj Gori. Ode u njegovu kuću neka naša Crnogorka i vidi dijete piša popersijskom ćilimu. Veli:”Zašto dozvoljavate djetetu da upropaštava ovakoskupocjeni ćilim?” On joj odgovori:”Neka piša, to je krvlju stečeno!”.

        Jednostavno, tada se smatralo da su odbranili zemlju i da je došlo vrijeme da seto naplati. I to debelo.(1947) “Mi sječemo granu na kojoj sjedimo. Ako ne likvidiramo ove privilegije, ne samošto ćemo se odroditi od naroda, mi ćemo u psihologiji postati bogalji”(1947)

        Dobar dio PDV ,danas zavrsi tamo dje kako je te 1946 .godine Vlado dozivljavao :
        …”.. Muka mi je bilo od svega onoga što se dešavalo pred mojim očima. “…. nazalost velika slicnost ,ali pored ovog NEZNAVENOG naroda to ce trajati jos dugo te 1946. .godine “PRAVDA” je bila zavijena u KOMUNIZMU dok je danas u NEOKOMUNIZMU !

      • Olja, ovom izjavom si se udaljila od Čejovića na 364 stepeni. Ostao je još samo jedan stepen da se uhvatite za ruku :)

        Ne mislim da si boljševik, niti da je Vukman fašista, daleko od toga, ali mi pade na um ovo tvoje zgražavanje od svih američkih kongresmena i ono Vukmanovo od Jevreja, kako su se i Hitler i Staljin bili primakli 1938. na samo jedan stepen. Fašizam i boljševizam nisu antagone ideologije. Libertarijanizam jeste suprostavljen i jednoj i drugoj. Kako mu i ime kaže – slobodarstvo protiv uniformnosti.

      • Neon, a ti si se ovom izjavom udaljio od mojih pogleda na svijet, hiljadu svjetlosnih godina, pa prema tome, adio Neon.

      • Olja, za “adio” je potreban sastanak a mi ga nismo imali.

      • Sei un ignorante, perche, “addio” e un saluto, e vuol dire “ti saluto per sempre”. Si puo dire “addio” a qualcuno anche non avendo appuntamento. Addio si puo dire tramite telefono, tramite internet…dakle kako bi se to reklo po naski: adio ti ga Neon za vazda.

      • Tek sad primjetih klip… i ako je zajebancija, odabir pogodjen… ali ne ide vino uz sevdah, no neka dobra trava- rica…rekla bih da to pjevac-ica vec upraznjava zbog glasa.

      • Olja, Mirisni cvetak je šlager. Verziju sa Ljiljanom batler sam odabrao zbog soul efekta :)

      • okreni konacno plocu says:

        ovo moram…da je neki neotesani primitivac napravio ovo poredjenje olje i vukmana ne bih se cudio ali ti neone?! …dalje, ti ne mislis da je ono sto vukman tvrdi za sebe da jeste: fasista i da je to njegovo pravo?!…sam priznaje kako je sa miskom djukicem otimao mikrofon 1989. godine tadasnjem predsjedniku crne gore i prilaze vjerodostojni video snimak…vukmanu sa svim sto do sada nudi kao svoju politicku opciju daj vlast pa se uvjeri kako cilj ne bira sredstva…nedemokratska svakako…nacionalni pravoslavni front…deja vu?…olja je samo objasnila svoj politicki ukus zgrazavanjem…olja moje simpatije zbog toga…i nije 1938. vec 1939. i pakt o podjeli poljske…koliko te dvije ideologije nisu antagone znamo po milionskim zrtvama na obije strane…neone sto si to pio?…

  16. Pavle Milic koji je ovdje lagao do besvijesti je poslije postao veliki srbski vodja i imao je neku ekstra srbsku partiju.

    Evo iz istoga casopisa izjava i Acima Visnjica, koji je kasnije bio sef jedne druge ekstra srbske stranke.
    ” a onda unakrsno:”sve glasnije se prica da je Cejovic provokator, njihov covjek. Tek nakon sto je “Politika” objavila da ide u Studentski dom i provocira njihove zitelje, uklonjen je”.

    Bozidar Filipovic, novinar iz Bara u istom udbaskom casopisu izjavljuje ” Dok sam cekao da me pozovu vidio sam i onog Cejovica. Imao je lisice na rukama, mangupirao se, zezao. Hodao je slobodno okolo. Pustili su ga prije mene.”

    A u udbaskom casopisu “Duga” od 3.02.1989 godine izlazi tekst Jovana Plamenca danasnjeg paroha Barskog, koji izvestavajuci sa januarskog mitinga pise:
    “I, gle:vise nije bilo fasista. “Cejovici” nijesu mogli za mikrofon, pa su izostali i fasisti. Titogradski miting je protekao bez i jednog ekscesa.”

    Pa je onda bilo pisanja kako sam u kucnom pritvoru, pa kako sam clan jugoslovenskog podzemlja, povezivan sam sa pokojnim Ratkom Djokicem i ostalima.

    • Ova poruka se nadovezuje na tekst udbaskog casopisa “Duga” iz 1988 godine kojeg je napisao udbaski placenik Zoran Markovic.
      Djelove ovog teksta je gore citirao “more” sto je sto postotni znak da je on udbas, jer kako drugacije objasniti da neko iskopa tekst star 24 godine i citira ga u detalje.

      Nije lijepo da mi kastrirate poruke. Ali dobro, ako je to vas stil, sta da radim.
      Vi ste rodjene demokrate i ljudi koji slobodno mislite, ako cemo se zajebavat.

  17. ZIVAC , NIJESI TI KRIVAC, STO NISTA NE ZNAS O SOCIJALNO ODGOVORNOJ DRUSTVENOJ ZAJEDNICI, DJE SVAKI POJEDINAC SOCIJALNI GUBITNIK, KOJI PROPANE KROZ ZASTITNU MREZU, KOSTA DRUSTVENU ZAJEDNICU GRDNE PARE, JER JEDINI TRAJNO VRIJEDNI RESURS SU GRADJANI, SPOSOBNI, SAMOSTALNI, KREATIVNI, RADNI I STEDLJIVI I RACIJONALNI, A NE IDIOTI KOJI KOLJU PO KUCAMA I SLUZE LIDERA ILI PROSERFORA, Dr-ova, Mr-ova ili Sh-ova, koji MISLE SVOJOM GLAVOM.
    E sad vidji, sto cinji Danska, PDV 25%, porez na plate progresivni 40%-55%, porez na nepokretnu imovinu cr.1% od vrijednosti, porez na LUXUZNA AUTA 300%, na manja 100%, PUTARINE ZA GRADNJU DRUMOVA, 1000 eura, i toliko OSIGURANJE, na gorivo i kWh, i GAS , porez 200%.
    SOCIJALA , PEmZIJE, I PORSKA ZA NEZAPOSLJENE 1000 EURA.
    za STUDENTE stipendija 600 EURA,
    za SAMOHRANE roditelje socijala i do 4000 eura, sa troje i vise djece.

    Mucni ZIVAC tom tvojom LUDOM GLAVOM,
    i poslji toga PROSERFORA u 4 LIJEPE MATERINE, I TRAZI DA TI VRATI PARE ZA ISPIRANJE MOZGA, jer UPAMTI ZA SVA VREMENA, DA SE MOZES POSRAT I OBURDAT DRZAVU U KANJON MORACE, AKO NEMAS NAOBRAZOVANE KADROVE I SPOSOBNE LJUDE, DA IZDRZAVAJU I SEBE I PODMIRUJU DRZAVU ZA NJENE POTREBE, STARACKE DOMOVE, OBDANISTA, ZABAVISTA, BUNJISTA , DEPONIJE I CISCENJE GOVANA IZ ZETE I MORACE PRIJE NEGO IH KRAPOVI IZIJU I DODJU NA NASU TRPEZU BELJMEZU.

    • PORESKA

      Ja u Dansku neću ići,
      niti porez plaćat’ tamo,
      rujna zoro ‘ajde svići,
      da lupeže prepoznamo ……

      Milion bi ljudi ođe,
      od poreza preživio,
      no ne daju kolovođe,
      jer je glavni tako htio ………

      Tranzicija majku jeba,
      država je u kreditu,
      osta narod i bez hljeba,
      od govana jede pitu ……

      Nego neka, bolje biće,
      kada limburg mjesec dođe,
      tad’ u ponoć zora sviće
      i vječita tama prođe …….

    • LIBERTARIJANAC says:

      Dosta ste ste bili vasim “SOCIJALIZMOM”-odgovorni socijalno drustvenoj zajednici,tako bilo bi vrijeme da prepustite nama “ludum”-neoliberalnim glavama da se staramo o samima sebi bez vase icesove pomoci ,samo “vase”-parazitske socijalne rucerde koje nas cerupaju u ime vase socijalne odgovornosti sklonite sa nas.

      • Libertarijanac, sta ti mislis o Ranku Krivokapicu? Da li su njegove rucerde parazitsko-socijalne, pevise dugacke za ono mjesto koje zauzima i da li on ugrozava slobodu narodu koji nije njegov?

      • haha,
        Crvena Olja zna se sto ja mislim o novim KOMUNISTICKIM BRODOVIMA koji se kupuju po bijelome svijetu od para koje su skupljene rucerdama koje sam spomenujo!
        Zamislite ulaganje u najneprofitniji biznis za male kompanije dje nema minuta da se po jedan BROD na kugli zemaljskoj ne zaplijeni pa HRVATSKA POMORSKA flota nije mogla opstati a mi je KOMUNISTICKIM metodama OBNAVLJAMO – USIVAMO osecanje nostalgiju za proslost u neminovne gubitke koji ce se stvoriti, UzASSSSSSSSSSS ,eto sto mislim. Olja ti i KOMUNISTA da da KOMUNISTA MILOVAN JANKOVIC koji se ne moze sakriti iza procenata i cifri DANSKE EKONOMIJE I NJIHOVE KRUNE jer je on kao i ti kada se skine sa vas plast socijalne odgovornosti iza koje se krijete , vidi se da ste obicni CRNOGORSKO kamenjarski KOMUNISTI , kada pricam ovo nista licno samo pricam sa KOMENTARIMA koji saljete!

      • Strasno je bilo potrositi STOTINE MILIONA NARODNIH PARA trebala je VELIKA KOMUNISTICKA DRSKOST da bi se BACILE TOLIKE pare da bi se ZAPOSLILI par KOMUNISTICKIH PORODICA ,UZASSSSSSSSSSSS.

        Eh da ste ih dali nama NEOLIBERALIMA danas bi mjesto tih BRODOVA IMALI ,pa RECIMO da je dovoljno 20 hiljada da se da SLOBODNOM POJEDINCU da pocne svoj biznis pa racunajte koliko novih radnih njesta koji nece biti na TERET DRZAVE no na KORIST PREDUZETNISTVU dakle 100. miliona podeljeno na 20 hiljada = PET (5)..HILADA preduzetnika puta u prosjeku 3 zaposlena = 15.hiljada radnih mjesta ,EEEJJJJJJJJJJJ! LUDILO KOMUNISTICKE PAMETI ej, jedan BROD kosta 40.MILIJONA i cini posadu zaposlenih ne vise od 20 ljudi UZASSSSSSSS.

      • ZIVAC, me potrefio u ZIVAC,
        jer nijesam pristalica DRZAVNIH KOMPANIJA,
        tih miliona STOTINAK ZA BRODOVE SDPovaca, bi imale MNOGO VECI UCINAK da su date u privatne ruke PREDUZETNICIMA po 20 000 za POKRETANJE BIZNISA,
        nema LIBERALNIJEG TRZISTA RADA OD DANSKOG, ali nema ni KOMUNALNIH NI DRZAVNIH FIRMI, mogu posjedovat manjinski PAKET AKCIJA,
        i imati svo PREDSTAVNIKE u BORDU DIREKTORA, ali NIKAD VECINSKI PAKET,
        jer je CRNI DJAVO BOLJI DOMACIN, OD JAVNIH SLUZBENIKA I NAJEMNIKA.

        Steta je sto ZIVAC, nije ZIVIO u LIBERALNOJ DRUSTVENOJ ZAJEDNICI,
        dje MILION JAVNIH SLUZBENIKA ZDRASTVENIH I ZNASTVENIH,
        REGRUTUJE ARMIJU LIJECI I UCU, DA IH NA TRZISTU RADA POSLODAVAC OPUCI, OD RADA, 37,5 sati nedjeljno, za 15 eura , minimalca,
        ali RADI DOK OTEGNE JAJCA,
        NE PLANDUJE KAO CRNOGORAC, NEGO SE SKOLUJE I UCI DO GROBA TRAJE DANCU DJACKO DOBA.

      • Libertarijanac, pogrijesio si, nijesam crvena i ako volim crvenu boju, ali volim i plavu jer mi dobro pristaje uz oci…
        Nego reci mi, sta ti mislis o Milu Djukanovicu i da li i ti mislis da je on mafijas?

      • Ne ne mislim ja znam da je MILO Djukanovic POLITICAR jos od TINEJDZERSKIH dana a svi cete se SLOZITI vrlo USPJESAN !

  18. Neon, pogodi me posred srca sa ovim klipom koji postavi iz zajebancije. Pade mi na um da bi jedna od mojih potonjih zelja mogla biti: da se na koncertu – Mostar Sevdah i LJiljana, napijem crmnickoga… sa Fantomom :))

    • Bibana, želja ti je lako ispunjiva.
      Moja, nažalost, nije: da se napijem od Posipa sa Korčule sa Oljenkom uz Šabanove Bele ruže. Em ne smijem da pijem vino zbog histaminske alergije, em me Olja više neće za drugara, em je Šaban zaorao nebeske njive…

      • zabavno, bas je zabavno zapoceti jutro zajebancijom,samo sto ja ne volim ni bele ruze, ni belo vino sa Korcule, ni Sabana ne volim, jos manje dvosmislene poruke starih baba, jer kako se ono kaze; pusti dvosmislene da misle da su pametniji od tebe, a ti uzivaj posmatrajuci ih kako obesmisljavaju sami sebe…Neon, nije da te necu za drugara, ali kako da mi budes drug, kad ja ne volim Sabana, ni bele ruze…a ni Ranju ne volim, pa eto jos jednog razloga za pjesmu…

      • Za druženje Šaban nije,
        konstruktorka veli Olja,
        neće vino da popije,
        jer postoje pića bolja ……. :(

      • Oljenka, ali ja patim :( … I nisam stara dvosmislena baba, niti volim Ranka. Iz te faune najdraži mi je Mugi.

    • Biljo, evo ti jedna koja traje 5’ 25”, a nema refrena …… uz nju se pije domaće Zvonkovo …… prva klasa vina ……. :))

  19. noga u guzicu korak naprijed says:

    Nas DANSKO-MONTENEGRINSKI komunista Milovan ima obicaj kasti nemote na IGRACA no na LOPTU, a ‘ koje nemote a vama KOMUNISTIMA treba s LEDJA pa u “SOCIJALNA REBRA” da osjeti vasa SOCIJALISTICKA guzica da je i taj udarac korak napred inace nam jebaste majku vasom socijalnom brigom.:

  20. Samo za Oljicu, konstruktoricu:

  21. Slusala sam ovog Bogdana u Herceg Novom u Dvorani Park i razgovarala sa covjekom nakon koncerta i ne primjetih da Zvonko pjeva na hrvatskom, pa se pitam, da nijesam zamijenila Zvonka za Bogdana,ili se mozda likovima pacenicima, nesto pobrkalo??? U svakom slucaju, ovaj pjevac je svoje otpjevao vec odavno i njegove pjesme ne pjeva vise ni moja baba. Ako vec saljete linkove, onda neka to bude muzika za mlade, a ne ove ugasle i usahle visibabe…
    I ovo “konstruktorica”, hm…nije bas da razumijem, jer ni dugme ne umijem da prisijem, a ne da skrojim odjecu, ali se necu ni truditi da shvatim igru…

  22. Oljice, izvinjavam se sto sam se obratila. Nemam sto za dodati, sve si sama rekla.

    • bibana, nema razloga da se izvinjavas, ali imam ja, jer znam da sam ponekad divlja i kad ne bih trebala biti…Evo sam poslusala pjesmu, lijepa je i kajem se sto rekoh da je Zvonko svoje otpjevao, jer ova pjesma me demantuje.Dakle, evo sam se pokajala, pa ti se obracam stihovima koje je meni moj djed znao zboriti na Badnje vece:
      Nek ti radost kroz dom tece, s mirom slavi Badnje vece,
      nek ti svako novo sjutra, bude radost Badnjeg jutra i
      Srecan ti Bozic sjutra!

  23. BOG JE RIJEC, RIJEKA KOJU SVAKO PIJE I U NJU SE MIJE, ZRAK KOJI SVAKO DISE I U DUSU SEZE, I SUNCE KOJE SVE NAS GRIJE I SVE DOSEZE, ALI UVO HVALI I SIVA MASA, DA CUJE RIJEC LJUDSKOGA SPASA, LJUBAV JE SPAS ZA SVE KOJI CUJU MOJ GLAS, JER SAMO MILOUSTE RIJECI , MOGU MRZNJU DA SPRIJECE I DUSE OBOLJELE DA IZLIJECE.

  24. Nije fino da mi brisete i kastrirate postove.
    To je fasisticki sto radite.
    Drugovi, nemojte da se ponasate kao fasisti.

    • U diskusijama nije dozvoljeno:
      – korišćenje različitih nikova u kratkom vremenskom razmaku
      – objavljivanje poruka sa fašističkim sadržajem

      U diskusijama ne preporučujemo:
      – podsticanje svađe jer nam je cilj da razgovaramo u duhu tolerancije i ohrabriti što veći broj čitalaca da se aktivno uključe u rad ovog portala
      – vrijeđati uredništvo jer za ovaj javni servis ne plaćate pretplatu

      Preporučuje se:
      – ohrabrivanje slobodne misli na portalu i u ličnom okruženju

      • Postovani “rtcg” ja sam uvijek koristio nik “vukman Cejovic” ali sada taj nik ne mogu da koristim, pa sam prinudjen da koristim neke druge nikove, kao naprimjer: Dr Popovic, Udba sve zna, Kleopatra Zivlajevic i gospodin Jelko Kacin.
        Posto mi je dosadilo da koristim toliko nikova sada koristim samo nik “cejovic” ako dozvoljavate.

        Drugo, poruke sa fasistickim porukama ovdje nisu objavljivanje ali jesu poruke sa nacionalno pravoslavnim, antikomunistickim i antimasonskim sadrzajem.
        Ja kao pravoslavni “fanatik” mogu da imam samo simpatije za fasizam ali ne mogu da budem fasista, bolje receno, ja mogu da imam samo simpatije za neke stvari u fasizmu, ali to ne znaci da sam fasista.
        Takodje ja kao antikomunista imam velike simpatioje i za odredjene poteze druga Staljina, pa ipak nisam Staljinista.
        Neverovatno sam odusevljen sa time da je drug Staljin likvidirao Trockoga, Berija, Buharina i ostale tipuse, ali nisam odusevljen likvidacijom miliona hriscana.

        Da li ce sada neko da me proglasi staljinistom, sto aplaudiram drugu Staljinu na likvidaciji druga Trockog?
        Ili ce neko da me proglasi Hitlerovcem, sto aplaudairam Hitleru sto je bio vegeterijanac.

        Zar vi ne znate koliko je zdravo biti vegeterijanac.
        Ja se trudim da budem vegeterijanac, ali tesko ide.
        Danas sam jeo pecenu jagnjetinu, jer je Bozic.

        Apropo Bozicu, Hristos se rodi dragi brate “rtcg”.

        Trece, ja ovdje i te kako podsticem duh tolerancije i duh slobodne diskusije. hrabreci cijenjene citaoce javnog servisa da ne razmisljaju kao zombiji.
        Mnogi to ne shvacaju i mnogi mijesaju zombirani nacin razmisljanja i pisanja sa vrhunskom intelektualnoscu.

        Ja sam slobodan covjek, imam pravo da slobodno razmisljam i da volim ili ne volim sve ono sto mi se cefne.
        Cefne li mi se da volim fasizam ja cu da ga volim, ako nista drugo za inat zombiranim kvazi intelektualcima.
        Cefne li mi se da volim komunizam, ima da volim komunizam.

        I po cemu je ljubav prem komunizmu, anarhizmu, marksizmu i ateizmu demokratski cin a ljubav prema jednoj sto hiljada puta manje opasnijoj ideologiji kao sto je fasizam najstrasniji primitivizam.

        Ko vas je naucio da tako razmisljate?

        Ponavlajm, ja imam pravo da budem fasista, ali nisam fasista, ja sam pravoslavni nacionalista i anti mason. Da imam vlast sve masone i komuniste bih za muda objesio.
        Ovo je samo hipoteticka pretpostavka, jer ipak ih ne bih za muda bjesio, nasao bih neki elegantniji nacin za njihovo prevaspitavanje.

        Tu bih koristio metode Mao Ce Tunga i kineske kulturne revolucije.

  25. Callao y Arenales kaže:
    8. Januar 2013. – 0:04 u 12:04 am
    ne zamjerite što uskačem, drugari, ali mi je bliži brat Živac all-over-the-compass-libertarijanac nego bilo kakav nacionalizam, od ekonomskog pa nagore.

    Zivac je nas drug!!! :)

  26. okjupacijo, sta cekas, ocati jebem strasljivoga!?

    decentralizacija, direktna gradjanska reprezentacija, rad, odmor, pa rad i samo rad do sledeceg godisnjeg od tri sedmice i ni dana vise. da se skinemo sa mentalnog bolovanja, da prekinemo visevjekovnu moralnu gimnastiku, vodu i ugalj da iskoristimo, turizam da unormalimo i civilizujemo, organsku hranu da pravimo i u miru da zivimo- to sa sadasnjim narodom crna gora dozivjet nece, a ovi sto se pale na drzavu i protiv drzave, na zastave i himne i protiv zastava i himni su 95% crne gore, samo da se ne radi. ko radi, sam u nju upada.

  27. sto mi se ne prima poruka, ubih se kucajuci i trt. aj jada crna, dzaba je vama tehnologija kad je ja ne umijem koristit.

  28. decentralizacija i razbijanje partijskih monopola kroz direktnu gradjansku reprezentaciju, ideje, rad, odmor, panove i bolje ideje, pa opet rad i tako do sledeceg godisnjeg od tri sedmice i ni dana vise. da se skinemo sa mentalnog bolovanja i samoupravne mentalne masturbacije, da prekinemo visevjekovnu moralnu gimnastiku gore-dolje i naprijed-nazad od prilike do neprilike, vodu i ugalj da iskoristimo, turizam da unormalimo i civilizujemo, organsku hranu da pravimo i u miru da zivimo!!

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s